Nie jest to proste, kto nie doczytał dokumentacji, ten może się głowić i głowić. Usuwając z katalogu aplikację, na początku oczywiście musimy usunąć wszystkie „pozwolenia” użytkowników, w następnym kroku klikamy „delete” na aplikacji i usuwamy fizycznie jej katalog z repozytorium. I to była ta łatwiejsza ścieżka, bo w katalogu widzimy brak aplikacji:
Niestety gdy wejdziemy na stronę Horizon Connector –> ThinApp Packages, widzimy, że nasza aplikacja wcale nie „znikła”:
Teoretycznie niczym to nie grozi, do momentu gdy nie będziemy chcieli wgrać np. nowszej wersji aplikacji już usuniętej, nie ma problemu. Problemy zaczną się w momencie gdy na powyższej liście zaczną się pojawiać zduplikowane elementy. Dlatego musimy po każdorazowym usunięciu aplikacji przeprowadzić procedurę odświeżenia bazy danych. W tym celu musimy się zalogować przez ssh na maszynę Horizon Connector i wydać następujące polecenia:
Dzięki temu uzyskujemy czysty katalog, bez śmieci:
Powyższa operacja nie wpływa na pozostałe aplikacje, czyli na ich dostępność dla użytkowników i ich uprawnienia.