Piszki Lab

Analiza przypadku w języku przodków…

Bez paniki, czyli “contact EMC Support immediately”.

| 0 comments

EMC Avamar to bardzo dobre, praktycznie bezobsługowe rozwiązanie do backupu. W naszym przypadku mamy wersję 6.1 Virtual Edition spiętą bezpośrednio z Data Domain 640. Przy takiej konfiguracji Avamar jedynie zajmuje się przechowywaniem informacji o kopiach, całą resztę (czyli przechowywanie danych) „zwala” na DD. Dzisiejszego ranka konsola Avamara przywitała nas następującym komunikatem:

avamar_error1

avamar_error2

Event Code: 22426 Category: SYSTEM Severity: SYSTEM_FATAL Summary: A data integrity has been detected (czyli nie za wesoło).

Problem jest na tyle poważny, że ten alert można wyłączyć jedynie za pomocą kodu podawanego telefonicznie przez support. Jest to o tyle irytujące, że praktycznie uniemożliwia korzystanie z konsoli (ale od czego mamy linię poleceń). Na szczęście w naszym przypadku na wewnętrznym dysku nie leży nic ważnego, dlatego można taki błąd “przepchnąć”, poprzez wykonanie kolejnych migawek (w tym przynajmniej jednej w pełni zweryfikowanej). Postępując zgodnie z dokumentacją, wykonujemy następujące polecenia:

delete_checkpoint

Problem znika (bez wzywania pomocy). I jak się okazało po fakcie, sprawcami błędu byli sieciowcy, ale szczegóły tarć między działowych to temat na innego bloga ;)

Oceń ten artykuł:
[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Required fields are marked *.


.

Podobał się wpis? Wesprzyj Piszki Lab, kliknij w reklamę! :-)

.